Вирішив взяти участь в конкурсі "Вчитель року - 2021" в номінації "Математика".
Перше випробування було комп'ютерне тестування, в якому були завдання з математики та дидактики.
Далі був дистанційний урок. Вперше така номінація конкурсу, бо зазвичай урок був очним в одній зі шкіл міста.
У мене за жеребкуванням випав урок геометрії в 7 класі за темою "Дотична та її властивість". Зайвий раз пересвідчився, що підготовка дистанційного уроку займає набагато більше часу, ніж звичайного. Бо робив не тільки конспект уроку, але і детально презентацію, інформаційну картку для учня з теоретичними відомостями та прикладами розв'язування задач.
Останнє випробування - майстер-клас.
Я вибрав тему "Варіативність у викладанні математики в школі". Розглянув чотири аспекти її застосування з прикладами з власної діяльності. Вважаю дуже важливим розвивати у учнів варіативність при виборі завдань в залежності від рівня складності і рівня навчальних досягнень, до якого він прагне, варіативність у виборі способу розв'язання завдання, враховуючи його раціональність, оптимальність та ефективність.
Не забуваю і про глобальну мету - вчити робити усвідомлений вибір (що ой як знадобиться потім у дорослому житті) для виховання і розвитку у школярів ініціативності, відповідальності та самостійності, а також для формування ключових компетентностей сучасної людини – інформаційних, комунікативних, соціальних.
Отже, в сухому залишку (чиста математика):
Майстер-клас - третє місце.
Дистанційний урок - третє місце.
Тестування - п'яте місце.
В підсумку набрав 114 балів з 154 можливих, що складає 74% від загальної кількості балів.
Підсумкове четверте місце, до "бронзового" третього місця не вистачило всього два (!) бали.
Тепер трошки оціночного.
Чітко дотримувався регламенту онлайн-випробувань: потрібно було вкластися в 30 хвилин. Урок тривав 29 хвилин, майстер-клас - 27 хвилин. Вчасно здавав всі необхідні документи і матеріали (наприклад, технологічну карту дистанційного уроку та інформаційну карту учня потрібно було здати у неділю об 11.00).
В цілому задоволений дистанційним уроком та майстер-класом. По дистанційним урокам взагалі ще дуже мало досвіду, тому це була фактична проба пера (весняні дистанційні уроки не зараховуються, бо там взагалі все робилося "з колес").
Тему майстер-класу "Варіативність у викладанні математики в школі "буду продовжувати розвивати та активно використовувати в своїй діяльності. Це дуже цікава тема для мене, до того ж вона не теоретична і "не притягнута за вуха" спеціально під конкурс. В цій темі дуже широкі можливості для творчості і розвитку, то ж буду продовжувати реалізовувати компоненти варіативності на уроках.
Щодо тестування, то теж розумію, де ще потрібно попрацювати, бо межі вдосконаленню, як відомо, немає.
Перше та друге місця в конкурсі були мною прогнозовані (щодо переможця особисто у мене сумнівів не було одразу), а ось за третє дуже хотілося поборотися. Трошки не вистачило.
В цілому позитивно оцінюю свою участь в конкурсі, хоча часу це забрало багато. Плюс моральне виснаження після двох онлайн-випробувань. Наприклад, під час уроку "вирубився" Zoom плюс пара дивних зауважень від журі - все це трошки заставило понервувати.
Але життя продовжується, попереду багато роботи.
Окремо хочу подякувати заступнику директора СЗШ№201 Мефодьєвій Світлані Олександрівні за створені комфортні умови для проходження онлайн-випробувань в школі (бо навчальний процес - це святе і, крім участі в конкурсі, потрібно було не забувати про виконання прямих службових обов'язків).
|